11. marts 2021

Den Ny Demokratifond: Lanceringsevent

Den Ny Demokratifond arbejder for at styrke partnerskaber på tværs af nabolandene i øst og Danmark. Til lanceringseventet kan du møde minister Jeppe Kofod, tidligere præsidentkandidat i Hviderusland Sviatlana Tsikhanovskaya og mange flere.

Kulturudveksling, dialog og engagement mellem Ukraine og Danmark

Nyt Ungdomshus i Kiev under Det Danske Kulturinstitut kan fra august assistere efterskoler med samarbejde i Ukraine.

Sæt fokus på Sydslesvig

Grænseforeningen tilbyder digitale foredrag og elevmøder med jævnaldrende unge fra de danske mindretalsskoler på tysk og dansk.

Global workshop på skolen

Få besøg af Crossing Borders til en hel- eller halvdags workshop på skolen og sæt fokus på globale temaer.

08. marts 2021

Artikler om global dannelse på efterskolerne

Mange efterskoler kan blive bedre til at udnytte de muligheder for global dannelse, som er lige for næsen af dem på skolen, mener forsker.

Webinarer om globalt udsyn

Gratis webinarer målrettet elever og lærere omhandlende EU-USA, Tech giganterne, Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol og så videre.

08. marts 2021

Få adgang til optagede webinarer

Efterskoleforeningen og Dansk Friskoleforening har udført en lang række webinarer det seneste år, som man kan få adgang til. Webinarerne må bruges til egen undervisning og må ikke deles.

Find europæiske samarbejdsskoler

Webinar med fokus på at finde partnere til et eTwinning- og/eller et Erasmus+-projekt

Fejr Nordens Dag sammen med unge fra hele Norden

Den 23. marts fejres Nordens dag. Benyt anledningen til at give dine elever en unik mulighed for at træne nabosprogsforståelse på dansk, norsk og svensk.

Rejser til eller via Danmark

Der gælder forskellige regler for at rejse til Danmark afhængigt af, hvordan du ankommer til Danmark samt din tilknytning til eller dit formål med at rejse ind i Danmark.

01. marts 2021

Global dannelse: Praksis og potentialer på danske efterskoler

Hvad kan man lære af et kulturmøde? Hvad kan man lære af at rejse ud? Hvad kan man lære af at blive hjemme og møde andre kulturer hjemme? Lærer man altid noget positivt, når man møder mennesker fra andre kulturer – eller kan kulturmøder forstærke ens egne fordomme om andre mennesker?