Torben Vind Rasmussen. Foto: Lars Krabbe

06. marts 2023

Tak for et forrygende årsmøde

Formand Torben Vind Rasmussen tog hjem fra Efterskolernes årsmøde 2023 med en følelse af, at efterskolerne er sammen om noget større og har fælles opgaver foran sig. Læs formandens tilbageblik på årsmødet her.

Medlem. Foto: Louise Buch

06. marts 2023

3 efterskolefolk: Det gjorde indtryk på årsmødet

Hvad gjorde størst indtryk, og hvad der er det vigtigste, de tager med hjem? Tre medlemmer af Efterskolerne ser tilbage på det netop overståede årsmøde 2023.

Efterskolernes-årsmøde-2023-bæredygtighed

04. marts 2023

Forslag om bæredygtighed vedtaget

Medlemsforslaget ’Bæredygtige efterskoler’ blev vedtaget på Efterskolernes generalforsamling 2023.

Bestyrelsen 2023. Foto: Lars Krabbe

04. marts 2023

Efterskolerne vælger nye bestyrelsesmedlemmer

På Efterskolernes generalforsamling lørdag den 4. marts blev tre medlemmer valgt til Efterskolernes bestyrelse.

Mattias Tesfaye. Foto: Keld Navntoft

02. marts 2023

Mattias Tesfaye: Efterskoler skal tage større samfundsansvar

Efterskoler spiller en vigtig samfundsrolle og kan hjælpe unge til bedre trivsel, mener børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S). Skolerne skal dog tage et større ansvar bl.a. for unge med anden etnisk baggrund og unge fra familier med lavindkomster.

3-medlemmer-om-årsmødet 2023

02. marts 2023

3 efterskolefolk om årsmødet: Det ser vi frem til

I weekenden 3.-5. marts deltager omkring 1.400 ansatte og bestyrelsesmedlemmer fra landets efterskoler i Efterskolernes årsmøde 2023. Vi har spurgt tre af dem, hvad de ser særligt frem til.

Kandidater2023. Foto: privat

07. februar 2023

Her er kandidaterne til bestyrelsen

Beslutningen er op til medlemmerne, når der er valg til Efterskoleforeningens bestyrelse på generalforsamlingen 4. marts. Se kandidaterne her.

Årsmøde-vil-du-stille-op-til-bestyrelsen-for-efterskolerne

16. januar 2023

Vil du være med i Efterskoleforeningens bestyrelse?

På generalforsamlingen 4. marts skal der vælges nye medlemmer til Efterskoleforeningens bestyrelse. Tre pladser skal besættes, hvor to ud af tre nuværende bestyrelsesmedlemmer genopstiller. Meld dit kandidatur senest 1. februar 2023.