Af Louise Grønkjær

Mangler I et sted at tage på lejrskole? Så har Nysted Efterskole på Lolland et godt tilbud.

Nysted Efterskole plejer nemlig at rejse til Tjekkiet på lejrskole, men på grund af corona anser skolen det ikke som sandsynligt at komme afsted i år. Derfor leder skolens forstander, Per Just, efter en efterskole som vil bytte skole en uge.

"Jeg ser skolebytte som en mulighed for at gennemføre lejrskole, selv om vi ikke kan komme udenlands. Vi har brug for en fælles oplevelse, som ikke handler om sygdom. Hvis vi bytter skole, mad og lokal viden om lejrskoleaktiviteter, kan vi lave lejrskole for et meget lille budget og samtidig lære en ny egn at kende," siger Per Just.

Nysted Efterskole kan tilbyde:

• Op til 130 sengepladser.
  • Lækker mad tilberedt af vores køkkenpersonale.
  • Værkstedsfaciliteter: tømrer, jern og metal og heste.
  • Egen skov og strand.
  • Lokale oplevelser i Safaripark og Middelaldercentermulighed for mountainbike i lokalområdet eller på vores eget område.

Nysted Efterskole har planlagt at tage af sted i uge 12, fra 23. til 30. marts. Per Just understreger, at alle regningslinjer vil blive overholdt, og at turen naturligvis vil blive aflyst, hvis skolerne til den tid ikke må/anbefales at tage på lejrskoler.

Er du interesseret i at bytte skole med Nysted Efterskole? Så kontakt forstander Per Just på perj@nysted-efterskole.dk.