Af Louise Wethke Buch

Fem efterskoler kan blive nye værtsskoler for ’Syng, spis og snak’, som er et arrangement med fokus på fællessang og fællesskab. ’Syng, spis og snak’ er et samarbejde på tværs af efterskoler, højskoler og friskoler, der som værtsskoler inviterer lokalbefolkningen indenfor til fællessang, -spisning og gode snakke.

Indtil videre er 30 værtsskoler med i ’Syng, spis og snak’, og næste skoleår vil i alt 45 skoler være værter for fællessangsprojektet, når fem efterskoler, fem højskoler og fem friskoler bliver nye værtsskoler. Skolerne forpligter sig til at afholde to fællessangsarrangementer hvert halve år, og hver skole planlægger og afholder selv arrangementet.

Skal jeres skole invitere til fællessang?

• Skolen får 4000 kroner i økonomisk støtte pr. arrangement og yderligere 1000 kroner til annoncering
  • Syng, spis og snak’ har fået en treårig bevilling af Nordea-fonden og fortsætter indtil videre til udgangen af 2022
  • Send en ansøgning senest mandag 7. juni. Læs mere, og ansøg her