Charlotte-Hedevang-Nielsen-den-bæredygtige-efterskole

14. december 2022

Projektleder for Fælles Forandring stopper: "Nu skal indsatsen leve videre på skolerne"

Charlotte Hedevang Nielsen stopper efter en treårig projektansættelse, hvor hun har stået i spidsen for Efterskolernes bæredygtighedsprojekt, Fælles Forandring. Hun afleverer stafetten videre til skolerne i form af plakaten ’den bæredygtige efterskole’.

Torben Vind Rasmussen, formand for Efterskolerne. Foto: Trine Bukh

17. november 2022

Efterskolerne er en del af løsningen på bedre trivsel blandt unge

I denne uge mødtes politikerne til temamøde på Marienborg i forbindelse med forhandlingerne om en ny regering. At sikre unges trivsel er nemlig kommet med helt ind i forhandlingslokalerne. Og heldigvis for det. Vi mærker på efterskolerne, ligesom andre, der har med unge at gøre, at flere unge mistrives.

15. november 2022

Vær med til at sætte fokus på unge og efterskoler i samfundsdebatten

Efterskolerne inviterer til symposium, som skal få flere efterskolestemmer i den offentlige debat. Forstander Bitten Schjødt Kjær gik motiveret derfra og fik konkrete redskaber med hjem, da hun deltog sidste år.

Stine-Bossen-næstformand-efterskolernes-bestyrelse

15. november 2022

"Min rolle i bestyrelsen er også at se ind i den politiske dagsorden"

Næstformand for Efterskolerne, Stine Bossen Davidsen, er både idealist og realist. Hun har skolernes frihed højt på listen, men også bæredygtighed og 8. og 9. klasse, så efterskolerne tager ansvar og udvikler sig i takt med samfundet.

Erasmus-kurser-i-europa-efterskolerne

01. november 2022

Kom på gratis kurser i Europa

Alle efterskoleansatte har mulighed for at deltage gratis i Efterskolernes europæiske kurser eller få dækket udgifter til et selvvalgt kursus i Europa. Hør mere på digitalt infomøde 14. december 2022.