Af Louise Wethke Buch

Fra 1. november 2022 starter en ny medarbejder i Efterskolernes sekretariat. Jacob Plenaa Thorngreen starter som konsulent hos Efterskolerne og bliver en del af foreningens rådgivningsteam. Han afløser således Christian Petersen, som stoppede i starten af skoleåret 2022 efter 14 år på Vartov.

Jacob Plenaa Thorngreen er cand.scient.adm. og kommer fra en stilling som forhandlingskonsulent hos Dansk Journalistforbund. Hos Efterskolerne skal han bl.a. rådgive efterskoler om ansættelsesretlige forhold og efterskoleloven samt undervise på foreningens kurser og netværksarrangementer.

"Jeg glæder mig meget til at begynde som konsulent hos Efterskolerne og blive en del af efterskoleverdenen," siger Jacob Plenaa Thorngreen.