Foto: Tor Birk Trads

02. oktober 2023

Simone sprang et klassetrin over

På efterskolen opdagede Kim Stagaards datter Simone, at hun kunne meget mere fagligt, end hun troede. Hendes to år på efterskole har bl.a. givet hende globalt udsyn og mod på at flytte alene fra Vestjylland til København.

Fra 2 til 3 hjem: Gode råd til forældre med skilsmissebørn på efterskole

16. august 2023

Fra 2 til 3 hjem: Gode råd til forældre med skilsmissebørn på efterskole

Dårlig samvittighed er en følelse, som mange skilsmissebørn går rundt med på efterskolen, fordi de ikke kan være tre steder på én gang. Pædagogisk leder og to tidligere elever giver gode råd til, hvordan du kan støtte dit barn.

Emptynest – foto: Trine Bukh

11. august 2023

Mor til tidligere efterskoleelev: ”Fra den ene dag til den anden skulle jeg give slip”

Den dag, Nina Tanges datter startede på efterskole, føltes det, som om navlestrengen blev klippet over. Hun skulle pludselig vænne sig til at være mor på afstand.

Det er helt normalt at føle tomhed, når dit barn starter på efterskole. Foto: Trine Bukh

11. august 2023

Føler du tomhed efter at have afleveret dit barn på efterskole?

Det er helt normalt, hvis du oplever sorg eller tomhed, efter dit barn er flyttet på efterskole. Det er en følelse, der kan sammenlignes med at blive forladt, forklarer psykolog Heidi Agerkvist med speciale i 'empty nest'-syndromet.