skills

21. januar 2020

Efterskoleelever dystede om de bedste skills

Efterskoleelever dystede om at have de bedste skills, da DM i Skills 2020 løb af stablen i Bella Center. Det var samtidig første gang, der blev afholdt IBO Award.

20. januar 2020

"Efterskolen fjernede et pres"

Mathias Kvistgaarden tog sidste år på efterskole trods vennernes advarsler om, at det kunne gå ud over både hans fodboldkarriere og skolegang. I dag spiller han på ungdomslandsholdet.

17. januar 2020

Efterskoleforeningen søger medlemmer til internationalt udvalg

Efterskoleforeningen søger interesserede til cirka tre gange årligt at sparre om efterskolernes internationale arbejde.

kvinderbaggrund

17. januar 2020

Hvor meget fylder patriarken og skolemor i 2019?

For at forstå hvorfor der er så få kvindelige ledere i efterskoleverdenen, skal vi se på efterskolernes historie. For der er stadig en udbredt forestilling om forstanderen som en alfaderlig mand, påpeger forsker.

16. januar 2020

Debat: Hvad er det, der gør efterskolen til noget særligt?

Mange efterskoler har desværre en tendens til konstant at bombardere eleverne med nye fede oplevelser og udfordringer, skriver Lars Steen Hansen fra Hestlund Efterskole i dette debatindlæg.

egmont

09. januar 2020

Efterskolerne nomineret til pris

Efterskoleforeningen er nomineret til Egmont Fondens 100-års Jubilæumspris for sit arbejde med udsatte unge.

09. januar 2020

Ny projektkoordinator i Efterskoleforeningen

Mie Juul Ingerslev skal stå i spidsen for et projekt, som skal være med til at skabe en socialt stærk ungdomsgeneration.

7 gode råd til at bruge humor til at skabe arbejdsglæde

Rune Green, humorist og foredragsholder, giver gode råd til, hvordan du kan være med til at skabe en sjovere arbejdsplads.

mettenyhed

Vil du være leder? 4 kvinder deler deres erfaringer

Hvilke muligheder og barrierer er der for at blive kvindelig leder i efterskoleverdenen? Vi har spurgt fire kvinder.

06. januar 2020

Kun hver fjerde forstander og viceforstander er kvinde

26 procent af efterskolernes forstandere og viceforstandere er kvinder. Sammenlignet med andre skoleformer har efterskolerne markant færre kvindelige ledere.

Se avisernes efterskoletillæg her

I forbindelse med Efterskolernes Aften har flere store dagblade udgivet særtillæg om efterskoler.