28. juni 2022

Deltag i rollespillet Model UN for efterskoler

Den 11.-13. november 2022 afholder The International, Vedersø Idrætsefterskole et Model UN rollespil for efterskoleelever.

28. juni 2022

Bliv EPAS skole - sæt fokus på Europa og EU

Skype oplæg for din klasse af europaparlamentarikere, gratis undervisningsmaterialer og klassebesøg i Europa-Parlamentet i Strasbourg.

24. juni 2022

Erasmus akkreditering

Erasmus-akkreditering er et værktøj til skoler, der ønsker at styrke international udveksling og samarbejde med europæiske skoler.

24. juni 2022

Kursus om global dannelse og Erasmus+ akkreditering for skoler

Efterskoleforeningen afholder i samarbejde med Den frie Lærerskole et kursus om skolens fokus på global dannelse og assistance med Erasmus+ akkrediteringen.

23. juni 2022

Bestil gratis webinarer til undervisningen

Ønsker du at sætte fokus på Europæiske eller globale emner til morgensamlinger eller undervisningssituationer, kan du gratis bestille hos Efterskoleforeningen senest 15/8.

22. juni 2022

Gratis foredrag om europæiske emner på skolen

Efterskolerne kan i 2022 og 2023 ansøge om en række gratis foredrag omhandlende EU målrettet skolens elever.

Eu-studietur

18. maj 2022

Efterskoler i Bruxelles: Turen har kvalificeret vores undervisning om EU

Lærere og forstandere fra 12 forskellige efterskoler var 9.-12. maj på studietur i Bruxelles. Tre efterskolefolk fortæller, hvad turen har givet dem, og hvordan de vil formidle EU i undervisningen fremover.

17. maj 2022

Deltag gratis i europæiske kurser omhandlende global dannelse, bæredygtighed eller EU

Ønsker man som ansat på en efterskole at deltage i europæiske kurser fra august 2023 til december 2024, skal man senest den 14.januar tilmelde sig. Digitalt informationsmøde afholdes i december og januar.