Fællesskab. Foto: Maria Tuxen Hedegaard

23. oktober 2023

Brug for at styrke unges fællesskaber

Unge har sværere ved at finde ind i fællesskaber end tidligere. Det oplever flere efterskoler.

Fællesskab. Foto: Maria Tuxen Hedegaard

7 gode råd til at få succes med fællesaktiviteter

Elevinddragelse, tydelige rammer og dit engagement som lærer er enormt vigtigt for at få en fællesskabende aktivitet til at lykkes.

Fællesskab. Foto: Michael Sørensen

9 aktiviteter der styrker sammenholdet

Trænger I til ny inspiration til skolens fælles aktiviteter? Tre efterskoler deler hver tre aktiviteter, som på deres skoler fungerer som gode fællesskabsfremmere.

Haarby efterskole. Foto: Michael Drost-Hansen

3 veje til at lykkes med trivselsarbejde

Opbakning fra ledelsen, tid, fælles efteruddannelse og struktureret tilgang er ifølge Haarby Efterskoles ungecoaches nogle af nøgleordene til at opnå øget fokus på trivsel.

Anna. Haarby Efterskole. Foto: Michael Drost-Hansen

2 elever: Sådan har trivselssamtaler hjulpet os

Haarby Efterskole tilbyder trivselssamtaler hos skolens ungecoaches. Samtalerne har gjort en stor forskel for eleverne Anna Jørgensen og Olivia Friis.

Ungecoaches Haarby. Foto: Michael Drost-Hansen

Ungecoaches giver bedre trivsel

Tre lærere på Haarby Efterskole er blevet uddannet til ungecoaches for at hjælpe det voksende antal elever, som har det svært. Det er vigtigt, at efterskoler styrker trivselsarbejdet, mener skolens forstander.