Torben

28. marts 2019

Velkommen til ekspertudvalget om erhvervsretning af 10. klasse

Følgende brev fra Efterskolernes formand, Torben Vind Rasmussen, er sendt til alle skoler i dag.

elever

28. marts 2019

10. klasse er godt givet ud

Udsatte unge har bedre forudsætninger for at gennemføre en ungdomsuddannelse, hvis de har en 10. klasse i ryggen. Er det en efterskole, der har dannet rammen om 10. klasse, er det endnu mere sandsynligt, at udsatte unge kommer i mål med en ungdomsuddannelse. Det viser en undersøgelse, som Efterskoleforeningen offentliggør i dag.

TAP

27. marts 2019

Markant lønfremgang til TAP’er

Efterskoleforeningen har undersøgt løn- og pensionsvilkår for efterskolernes teknisk-administrative personale.

Efterskolestemmer

27. marts 2019

De unge går deres egne veje – også politisk

Med kampagnen #Efterskolestemmer kan efterskoleeleverne engagere sig i den kommende valgkamp. Efterskoleforeningen opfordrer de unge til at gå i direkte dialog med Christiansborgs politikere. Og meget tyder på, at de unge er klar til at give deres besyv med. Er de unges politiske engagement lige frem en del af et større ungdomsoprør?

Spil Dansk

Digt frit og vind 45.000

Hvem skal skrive sangen, som danskerne skal mødes omkring ved det landsdækkende ALSANG 2020? Nu udskriver Spil Dansk en sangskriver-konkurrence med en opsigtsvækkende præmiepulje

Torben

14. marts 2019

Torben Vind: Alle skal være stolte af at være en del af efterskolerne

Læs interview med Efterskolernes nye formand her.

Nu kan der ansøges om ’En Håndsrækning’ fra Egmont Fonden

Vi administrerer stipendie til støtte til egenbetalingen for et efterskoleophold. Der er åbent for ansøgninger frem til den 27. marts.

Mennesker

13. marts 2019

Nu kan du hente materialer fra fredagens oplæg på Årsmødet

Vi har nu lagt materialerne fra nogle af oplæggene på fredagen før Årsmødet online.

Bestyrelse

06. marts 2019

Her er Efterskoleforeningens nye bestyrelse

Anne-Mette Pinderup, Mogens Dalager Jensen og Ulrik Goos Iversen blev foruden Torben Vind Rasmussen valgt til Efterskoleforeningens bestyrelse.

afstemning

06. marts 2019

Nye demokratiforslag vedtaget

Den intensive debat om tilskudsrevision op til og under sidste års generalforsamling var med til at sætte fokus på medlemsdemokratiet i Efterskoleforeningen. Bestyrelsen nedsatte derfor et demokratiudvalg, der igennem 2018 har holdt syv medlemsmøder rundt om i landet for at drøfte og inddrage ideer, der kunne være med til at gøre organisationen mere demokratisk.

02. marts 2019

Torben Vind Rasmussen ny formand for Efterskolerne

Torben Vind Rasmussen er lørdag valgt til ny formand for Efterskoleforeningen ved foreningens årsmøde på Nyborg Strand. Han afløser Troels Borring, der har været formand siden 2007.